07 maja 2015

Idź na wybory!

Zdjęcie pochodzi z www.freeimages.com.

Hej, to zwykle ja jestem osobą, która nie interesuje się polityką! I wciąż tak jest. Sejmy, senaty, ustawy i politycy to coś bardzo mi obcego. Jakiś cyrk, o którym w ogóle nie chcę słuchać. I który omawia sprawy, które w żaden sposób mnie nie dotyczą. Ale nie zawsze tak jest. Są kwestie, które bardzo mnie interesują i drażni mnie, że decydują o nim jacyś starzy tetrycy. Ale teraz każdy ma głos. I ja też idę na wybory.

Wiem, że to takie gadanie „iść czy nie iść”. Nie potępiam nikogo, kto nie idzie - rozumiem go. Sama nie byłam na każdych wyborach. Najzwyczajniej w świecie nie wiedziałam, kogo wybrać. I to nie chodzi o to, że jestem mało inteligentna i ciężko mi się zdecydować, ale o to, że nikt nie był moim głosem, często nawet zbliżonym. 

I teraz mogłabym podobnie pomyśleć, tym bardziej, że ciężko zorientować się w programach wyborczych wszystkich kandydatów. Zwłaszcza, że nie każdy o tym głośno krzyczy. Nie wiadomo też komu wierzyć... To również był dla mnie ogromny problem - ok, przeczytam/posłucham, co mają do powiedzenia, ale skąd mam wiedzieć, że to prawda? Politycy przecież robią, co chcą, mówią, co chcą... „Metro na Euro 2012, metro później, jeszcze później, a w ogóle to dam wam 6 stacji, macie się cieszyć!”

Mimo wszystko, niezależnie od tego, jak wielkim zaufaniem darzymy kandydatów, warto skonfrontować swoje poglądy z tym, co mają do powiedzenia. Polecam stronę www.latarnikwyborczy.pl, która w zmyślny sposób przedstawia 20 tez z wytłumaczeniami stanowisk za i przeciw (to mega na plus!). I chociaż w pierwszych pytaniach wiedziałam, że jakiekolwiek zmiany wprowadzą, osobiście ich nie odczuję, to jednak kolejne tezy szczerze mnie interesowały i wiedziałam, że mogą wpłynąć na moją przyszłość. Kolejną fajną rzeczą w tym teście jest to, że możemy zaznaczać jak ważne są dla nas konkretne odpowiedzi. Oczywiście nie mówię, że trzeba stosować się do wyników takiej ankiety, ale może dać nam świeże spojrzenie na kandydatów i ich program wyborczy.

A w niedzielę mam nadzieję, wszyscy widzimy się przy urnach.

4 komentarze:

  1. Heh pójdę i swój głos oddam na Palikota :)
    Sorry ,ale pan Komorowski się nie sprawdził, Duda to marionetka ,a reszty nie znam ...więc Palikot :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, nie znasz reszty, może skorzystaj z tego latarnika wyborczego i odkryj kogoś :)

      Usuń
    2. Tak, bo Palikot się sprawdził w Sejmie... Populista i chorągiewka, nie zrobił nic, tylko dużo pokrzyczał. I tacy ludzie, nie mający pojęcia o kandydatach głosują. Iść głosować powinni tylko świadomi swojego wyboru, mający pojęcie o gospodarce, a nie bo: "ten ładnie wygląda", "tylko o tym kandydacie gdzieś słyszałem", "reszty nie znam","o tym TVN mówi źle to nie zagłosuję".

      Usuń
    3. Dlatego tak fajna jest ta strona latarnikwyborczy.pl

      Usuń