28 marca 2015

Podróże - #3 Coś fajnego!

Podróżowanie jest rewelacyjne! Nie wiem, jak kogoś może to w ogóle nie ruszać. Uwielbiam podróże i nie ważne, czy jeździmy gdzieś po Polsce, czy daleko po świecie. Nie ważne też, czy ta wyprawa kosztuje dużo czy mało. Im taniej tym w niektórych przypadkach nawet lepiej, bliżej prawdziwego życia w tym miejscu.

Nieznane ulice, całkowicie obce twarze, inna kultura czy klimat oraz inne nowe bodźce relaksują mnie psychicznie. Lubię czasami zmienić otoczenie, nawet na dzień czy dwa. Potrzebuję takiej odmiany. Chcę poznać coś nowego i chociażby przespacerować się kilkaset kilometrów od domu.

Sama podróż, przemieszczanie się z miejsca na miejsce też jest dla mnie przyjemne. Siedzenie w pociągu czy w samochodzie, może i bywa męczące, ale pozwala mi odpłynąć myślami. A latanie samolotem, chociaż może być odrobinę stresujące, jest ekscytujące. No i te widoki!

Fascynują mnie inne kultury i języki. Podróżowanie za granicę jest czymś niezwykłym. Czuję się wtedy dość wyjątkowo. Kraje, do których przybyłam odkrywają przede mną swoje tajemnice. Porozumiewanie się w obcych językach to jak łamanie super tajnego szyfru, poznawanie innej kultury to składanie układanki w całość krok po kroku, a próbowanie regionalnego jedzenia to czasami igranie ze śmiercią! ;)

Niestety obecnie jeszcze bardzo mało widziałam, ale w przyszłości musi się to zmienić. Podróże wcale nie muszą być drogie, nawet bilety lotnicze są czasami w śmiesznie niskich cenach. A do tego jest jeszcze autostop albo podróż rowerem. Niektórzy tak jeżdżą po całej Europie - szacun!

Wszelkie wycieczki męczą fizycznie, bo przecież chce się jak najwięcej zobaczyć ;) ale do domu wraca się ze zresetowanym mózgiem. Przynajmniej w moim przypadku.
 
Zdjęcia pochodzą z www.freeimages.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz