20 marca 2015

Szepty "Żywych trupów" (słuchowisko) - #2 Coś fajnego!

Słucham czasem audiobooków, ale to, co Sound Tropez stworzyło całkowicie mnie zaskoczyło. Oczywiście rozumiem różnicę pomiędzy audiobookiem a słuchowiskiem, ale nie miałam pojęcia, że na podstawie komiksów można zrobić coś takiego. Samo nagranie dialogów i dźwięków brzmi jak jakaś abstrakcja. I chociaż wiem, że w komiksach pojawiają się wyrazy dźwiękonaśladowcze, to jednak stworzenie całego podkładu nie jest takie proste.

W„Żywych trupach” zadbano o tak wiele szczegółów jak kroki, otwieranie drzwi, otarcia i inne drobne szumy, które jednak w ogóle nie zagłuszają dialogów. Jest to idealnie złożona całość tworząca doskonałą atmosferę. Muzyka, dodaje jeszcze więcej życia do już i tak żyjących trupów. ;) W dodatku jest ciekawie dobrana i zawsze czekałam aż wybrzmi do końca, chociaż ze zniecierpliwieniem oczekiwałam na rozpoczęcie każdego kolejnego zeszytu.

Komiksów co prawda nie czytałam, ale oglądałam serial The Walking dead, a mimo wszystko z zainteresowaniem słuchałam rozwoju wydarzeń. Tym bardziej, że serial nieco różni się od komisku, a pierwszy sezon oglądałam już bardzo dawno temu. Słuchowisko jest więc dla mnie doskonałym odświeżeniem serii.
„Żywych trupów” słucha się z ogromnym zainteresowaniem. Dosłownie chłonęłam każdy dźwięk i czekałam na każdy ruch bohaterów! Odtwarzałam pliki bezpośrednio z komputera, ale podejrzewam, że na słuchawkach mogło zrobić to jeszcze większe wrażenie. O ile to w ogóle możliwe.

Aktorzy odwalili kawał dobrej roboty, a narrator (Krzysztof Banaszyk) był rewelacyjny! W nagraniu udział wzięli m.in.: Anna Dereszowska, Maria Seweryn, Szymon Bobrowski i Jacek Rozenek. Na uwagę zdecydowanie zasługuje fakt, że polskie słuchowisko jest pierwszą dźwiękową adaptacją komiksów R.Kirkmana na świecie!

Jedno słuchowisko składa się z dwóch tomów po 12 zeszytów każdy i kosztuje około 30 zł. Według mnie zdecydowanie warto. Do tej pory wydano 3 słuchowiska, czyli do VI tomu. Nie mogę doczekać się premiery kolejnych!

Zeszyt pierwszy można przesłuchać za darmo na youtube. Jest to próbka udostępniona przez twórców. Możecie sami przekonać się, czym się tak zachwycam. ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz